Een relatie opbouwen trouwe leden iets extra geven

Klanten van T-Mobile sparen punten die ze kunnen uitgeven in de T-Mobile Extra Shop. Deze online shop staat boordevol toffe producten en kortingskaarten. Daarnaast kan je ook sparen voor beltegoed of korting op je factuur. T-Mobile vroeg marketingcommunicatiebureau doornvogel om een loyaliteitsprogramma te ontwikkelen, rb2 verzorgde de techniek. En met succes: de applicatie verwerkt grote aantallen bestellingen en kent dagelijks meer dan 70.000 leden punten toe.

banner
logo

Punten sparen voor korting

shoppen in de T-Mobile Extra Shop 

Tools & technieken

icon
Technologie
FRONTEND
RESTful web api only (no front-end)
BACKEND
ASP.NET core, Azure SQL Database & Cosmos DB
PROGRAMMING LANGUAGES
C#
icon
Services
CI / CD
VisualStudio Team services
SERVERS & HOSTING
Microsoft Azure, Azure Fabric Services
icon
Tools & methodiek
QUALITY ASSURANCE
Visual Studio Unit Testing Framework
TOOLS
Atlassian Suite, Microsoft TFS
METHODOLOGY
Scrum (in a SAFe organization)

Onze uitdaging

Onze uitdaging was onder andere om de API’s in de Azure-omgeving te koppelen aan het zeer goed afgeschermde T-Mobile netwerk. Daarnaast moet het extreem schaalbaar zijn: van een paar tot grote aantallen actieve leden, die tegelijk bestellingen plaatsen of bij het openen van de T-Mobile app hun puntensaldo checken. T-Mobile had 7 jaar aan data en het was onze taak om dit foutloos over te zetten; het puntensaldo van iedere klant moest bij het migreren immers gelijk blijven.

Het resultaat

Inmiddels maken ruim 1,2 miljoen leden gebruik van het platform en het aantal gebruikers zal het komende jaar nog verder toenemen. Door de extreme schaalbaarheid, beweegt het platform probleemloos mee. T-Mobile Extra biedt een optimale klantbeleving via zowel de fysieke winkels als de webshop, klantenservice en de app. Er is een uitgebreide webshop met onder andere een winkelmandje en bijbetaling, een koppeling met de kassa’s in de winkels en een uitgebreide omgeving voor T-Mobile klantenservice.

Onze aanpak

T-Mobile Extra was één van de eerste klanten waarvoor rb2 in 2010 een loyalty webshop heeft mogen realiseren. In 2017 zijn de webshop en de T-Mobile puntenapplicatie vervangen en sindsdien draait T-Mobile Extra volledig via Loyalty Tools API’s: één van de drie manieren om het loyaliteitsprogramma te integreren. Bij het realiseren van T-Mobile Extra heeft ons scrumteam, deels op locatie, nauw samengewerkt met de scrumteams van T-Mobile.

Wil je meer weten over deze case?

Vanzelfsprekend wordt er met een passend, uitgebreid team gewerkt aan dit project, maar wanneer je meer details wilt weten, moet je echt zijn bij:

photo
Sander Vet

Delivery Manager

Of check hieronder andere cases of blogs waar hij een prominente rol in heeft gehad:

Mooie klanten bedienen is 1 Maar ‘samen’ is ook rb2

Activiteiten

Van samen lunchen en een verjaardag vieren tot de jaarlijkse traditie van ons wintersportuitje. Het lijkt vanzelfsprekend, maar wij hebben er onze cultuur van gemaakt. We doen veel samen en hebben dan ook veel lol.

Bekijk de andere cases
picture