Drag
E-commerce

EuroParcs: Transformeren met tech

Een solide basis voor groei

Met meer dan 60 resorts in Europa en Bonaire herdefinieert EuroParcs Group wat vakantie betekent. Hun ambitie? Een naadloze en onvergetelijke ervaring bieden voor elke gast. Hiervoor hadden ze een innovatief boekingsplatform nodig dat:

  • Verschillende reserveringssystemen naadloos integreert
  • Grote hoeveelheden boekingen met gemak aankan
  • Voor de start van het vroegboekseizoen live gaat

De opdracht voor rb2 was duidelijk: ontwikkel in recordtijd een stabiel en schaalbaar platform dat bijdraagt aan de ambitieuze groeistrategie van EuroParcs.

Een nieuw platform in recordtijd

EuroParcs besloot de digitale guest experience in eigen hand te nemen door een volledig nieuw huur- en verhuurplatform te ontwikkelen. De uitdaging? Dit platform moest binnen enkele maanden worden gerealiseerd, vóór het cruciale vroegboekseizoen. rb2 ontwikkelde in nauwe samenwerking met EuroParcs een schaalbare oplossing, waarbij de ultieme gebruikservaring voor zowel gasten als verhuurders centraal stond.

Het platform is ontworpen om complexe reserveringssystemen te integreren en hoge boekingsvolumes soepel te verwerken. Dankzij een geavanceerde zoekfunctionaliteit en gepersonaliseerde content-rijke pagina’s helpt het platform niet alleen gasten bij het vinden van hun ideale verblijf, maar stelt het EuroParcs ook in staat om de bezettingsgraad te optimaliseren en conversies te verhogen.

CoreConnect en razendsnelle zoekresultaten

Een belangrijk onderdeel van het platform is de door rb2 ontwikkelde zoekmachine op basis van Elasticsearch. Deze zoekmachine stelt bezoekers in staat om razendsnel het perfecte verblijf te vinden door te filteren op kenmerken, verblijfsduur en samenstelling van het reisgezelschap. Via de integratielaag CoreConnect wordt de zoekmachine ‘event-driven’ gevoed met realtime data over parken, accommodaties, prijzen en beschikbaarheid.

Dagelijkse database-updates, gecombineerd met directe mini-updates bij boekingen, zorgen ervoor dat de weergegeven informatie altijd accuraat en up-to-date is. Deze snelheid en betrouwbaarheid verhogen niet alleen de gebruiksvriendelijkheid, maar dragen ook bij aan hogere conversieratio’s.

Van visie naar resultaat

Samen met EuroParcs creëerde rb2 een op maat gemaakte oplossing die niet alleen aan de huidige wensen voldeed, maar ook voorbereid is op de toekomst. Dit werd gerealiseerd door:

  • Slim zoeken: Dankzij een intuïtieve zoekfunctie vinden gasten hun ideale verblijf met honderden filters en real-time beschikbaarheid.
  • Schaalbaarheid voor de toekomst: Nieuwe resorts kunnen eenvoudig worden toegevoegd, zodat het platform met de groei van het bedrijf meebeweegt.
  • Agile ontwikkeling: Door elke twee weken werkende onderdelen op te leveren, werd snel getest en geoptimaliseerd, zodat alles op tijd klaar was.

Een nieuwe standaard voor vakantieparken

Het nieuwe platform is meer dan een middel om boekingen te verwerken; het is een strategische groeimotor. Klanttevredenheid is gestegen, conversieratio’s zijn verbeterd en de weg naar uitbreiding in nieuwe markten is geopend. Met rb2 als partner heeft EuroParcs nu de technologie om ongeëvenaarde gastervaringen te bieden én operationele perfectie te behouden.

Onze partners

We maken gebruik van de kracht van de nieuwste tools en platforms om jouw succes te bevorderen. En dat alles met één doel voor ogen: een krachtig partnership voor maximale impact.

E-COMMERCE
Medusa
rb2's CoreConnect vereenvoudigt de weg naar een naadloos en aanpasbaar B2B ecosysteem, gebouwd op het fundament van Medusa.js - een oplossing die wordt vertrouwd door middelgrote tot grote organisaties om hun composable B2B landschap te bouwen. Flexibel en schaalbaar, dat perfect aansluit op de behoeften van hun klanten.
E-COMMERCE
Commercetools
Elk stukje e-commercefunctionaliteit is opgezet als een losstaande dienst (microservice), die dankzij meer dan 300 API’s naadloos met elkaar samenwerken.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op voor meer informatie en hoe wij onze kennis gebruiken om andere bedrijven te helpen groeien.

Relevante blogs

Jaren aan kennis en ervaring die we graag met je delen

Portretfoto van Dennis van Marle
Dennis van Marle
Strategie
Veranderende verwachtingen: CEO Dennis van Marle over wat klanten nu écht willen
In deze blog blikt rb2-CEO Dennis van Marle terug op 20 jaar digitale ontwikkeling en kijkt hij vooruit naar wat klanten vandaag écht verwachten van digitale bureaus.
Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
De impact van de platformeconomie op Nederlandse merken en retailers
Ontdek hoe Nederlandse merken en retailers kunnen concurreren in de platformeconomie.
Portretfoto van Ties Luijendijk
Ties Luijendijk
E-commerce
Waarom headless commerce-platformen snel mainstream gaan worden
Als je actief bent in de e-commerce, heb je ongetwijfeld gehoord over ‘headless gaan’. Maar wat betekent dit precies en wat zijn de belangrijkste voordelen?

Vergelijkbare cases

Jouw idee kan net zo succesvol worden als deze cases

E-commerce
EKI

Een gebruiksvriendelijke en schaalbare productconfigurator die complexe B2B-orders vereenvoudigt.

E-commerce
Lavazza

Een flexibel platform dat B2B-klanten 30% sneller helpt en Lavazza’s groeiambities ondersteunt.