Drag
E-COMMERCE

Snelheid, flexibiliteit en vrijheid met commercetools

Elk stukje e-commercefunctionaliteit is opgezet als een losstaande dienst (microservice), die dankzij meer dan 300 API’s naadloos met elkaar samenwerken.

Hou je van Lego dan hou je van commercetools. Elk stukje e-commercefunctionaliteit (bijvoorbeeld PIM, cart & order management, marketing en promoties, betalingen en internationalisering) is opgezet als een losstaande dienst (microservice), die dankzij meer dan 300 API’s naadloos met elkaar samenwerken. Zo kan voor elke onderneming een omnichannel ecommerce platform worden samengesteld dat aan unieke specificaties voldoet, maar toch volledig flexibel blijft. commercetools is namelijk headless, waardoor frontend en backend los van elkaar opereren en je dus op elk moment technologieën of applicaties kunt uitwisselen.

Is er een nieuw hip communicatiekanaal, dan kan je dat toevoegen zonder de backend ook te moeten verbouwen. Kom je met de standaard bouwstenen niet uit, dan kunnen er aanvullende microservices ontwikkeld worden voor nog meer onderscheidend vermogen. Daar denken wij dan weer graag over mee om het daarna ook voor je te realiseren en implementeren.

Relevante cases

Jouw idee kan net zo succesvol worden als deze cases

E-commerce
EKI

Een gebruiksvriendelijke en schaalbare productconfigurator die complexe B2B-orders vereenvoudigt.

E-commerce
Lavazza

Een flexibel platform dat B2B-klanten 30% sneller helpt en Lavazza’s groeiambities ondersteunt.

Onze insights

Jaren aan kennis en ervaring die we graag met je delen

Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
De impact van de platformeconomie op Nederlandse merken en retailers
Ontdek hoe Nederlandse merken en retailers kunnen concurreren in de platformeconomie.
Portretfoto van Ties Luijendijk
Ties Luijendijk
E-commerce
Waarom headless commerce-platformen snel mainstream gaan worden
Als je actief bent in de e-commerce, heb je ongetwijfeld gehoord over ‘headless gaan’. Maar wat betekent dit precies en wat zijn de belangrijkste voordelen?
Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
Klantloyaliteit opbouwen met omnichannel technologie
Ontdek hoe omnichanneltechnologie traditionele retailers kan helpen de klantloyaliteit te vergroten en te floreren in het steeds competitievere online retaillandschap.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op voor meer informatie en hoe wij onze kennis gebruiken om andere bedrijven te helpen groeien.