Een overzicht van onze partners

Software die onze klanten verder brengt

BigCommerce en rb2 vullen elkaar goed aan: een open, flexibel e-commerce SaaS platform van BigCommerce gecombineerd met de strategische en technische ontwikkelkracht van rb2. De SaaS oplossing past goed in de tech stack van e-commerce, subscription en loyalty platformen die rb2 voor klanten bouwt.

Samen met deze wereldwijde SaaS provider zetten we in om complexiteit te minimaliseren en flexibiliteit te maximaliseren. Daarbij geloven we in heilig in een benadering waarbij de MACH architectuur, headless en API first centraal staan in alles wat we bouwen. 

rb2 is een officiële BigCommerce partner en onze specialisten BigCommerce Certified en hebben zo alle expertise in huis om Nederlandse merchants verder te helpen met het nemen van de volgende stap in hun e-commerce journey.

 Veel bedrijven willen een graantje meepikken van de subscription economy, al was het maar om de concurrentie voor te zijn. Het Nederlandse Subscription Factory heeft veel kennis van en ervaring met het subscription beheerplatform van Zuora. De afgelopen jaren heeft het bedrijf verschillende internationale bedrijven ondersteund tijdens hun reis naar subscription services en sinds 2019 ook regelmatig in samenwerking met rb2.  

Een van onze wapenfeiten samen is het realiseren van een abonnementsmodule voor Philips Lumia en Sonicare producten. Met verschillende abonnementsvormen moest het zowel perfect gestyled binnen het bestaande ecommerceplatform passen, als volledig geïntegreerd worden met de Salesforce-omgeving en payment serviceprovider. We houden wel van een uitdaging en het resultaat mag er zijn.

Hou je van Lego dan hou je van commercetools. Elk stukje e-commercefunctionaliteit (bijvoorbeeld PIM, cart & order management, marketing en promoties, betalingen en internationalisering) is opgezet als een losstaande dienst (microservice), die dankzij meer dan 300 API’s naadloos met elkaar samenwerken. Zo kan voor elke onderneming een omnichannel ecommerce platform worden samengesteld dat aan unieke specificaties voldoet, maar toch volledig flexibel blijft. commercetools is namelijk headless, waardoor frontend en backend los van elkaar opereren en je dus op elk moment technologieën of applicaties kunt uitwisselen.

Is er een nieuw hip communicatiekanaal, dan kan je dat toevoegen zonder de backend ook te moeten verbouwen. Kom je met de standaard bouwstenen niet uit, dan kunnen er aanvullende microservices ontwikkeld worden voor nog meer onderscheidend vermogen. Daar denken wij dan weer graag over mee om het daarna ook voor je te realiseren en implementeren.

Bij SCAPE helpen ze familiebedrijven in retail, groothandel of industrie online groeien. Zij zijn geen traditioneel e-commerce bureau of een typisch digital full service agency. Nee, zij doen het graag anders. Welbewust opererend in de driehoek Utrecht, Emmen, Maastricht. SCAPE creëert meerwaarde door naast klanten te gaan staan en samen met hen pragmatisch te ondernemen. Ze slaan complexiteit klein, hakken het in mootjes, maken er kleine, haalbare projecten van, die breed gedragen worden en succes hebben.

Dat levert waarde voor de organisatie op de lange termijn. Door verworven inzichten weten ze heel goed wat wel en niet werkt. Dat betekent dat ze weleens linksaf slaan in plaats van het geijkte pad volgen of soms liever even wachten dan direct gas te geven.

Samen met de klant vertalen de specialisten van SCAPE en rb2 als technische partner vraagstukken van klanten naar concrete oplossingen.

Retail Unity is dé OMS specialist van Nederlandse bodem met Internationale presence met kantoren in de Noord-Amerika en Azië. Het bedrijf ontwikkelt en levert een omnichannel Order Management Suite en daarbij staat de retailer altijd centraal. Retail Unity gelooft dat de kracht en het succes van retailers komt vanuit optimaal gebruik van de voorraden en personeelscapaciteit in hun winkels. Met de OMS oplossing van Retail Unity weet een retailer welke producten waar beschikbaar zijn en wordt het winkelpersoneel ingezet om bestellingen te verwerken. Zo zorgt het OMS ervoor dat retailers klanten beter en sneller kunnen bedienen en daarmee klanttevredenheid en omzet verhogen.

Samen met Retail Unity helpen we retailers betere beslissingen te nemen als het gaat om voorraadbeheer om zo ship-from-store, replenishment, orders en retouren aanzienlijk effectiever in te richten en het OMS slim te integreren met bestaande systemen om nog meer efficientievoordelen te behalen.

Doornvogel is al partner van rb2 vanaf het eerste moment. Met de ultieme digitale klantrelatie zorgen we ervoor dat organisaties menselijker worden; met persoonlijke aandacht en relevante extra’s voor de klant. Daarmee maken we samen merken loyaal aan hun klanten.  Doornvogel werkt aan een combinatie van klantinzicht en creativiteit waarbij rb2 de technische kant op zich pakt.

Bij het realiseren van de ultieme digitale klantrelatie focust Doornvogel zich op emotionele binding in plaats van het rationele aspect. Dat uit zich in persoonlijke aandacht en relevante extra’s voor de klant; de juiste boodschap op het juiste moment en voldoende ‘wow’-momenten om de klantverwachting écht te overtreffen.

Voorbeelden van mooie samenwerkingen zijn oa: T-Mobile, Vattenfall en Staatsloterij.