Een overzicht van onze partners

Software die onze klanten verder brengt

Hou je van Lego dan hou je van commercetools. Elk stukje e-commercefunctionaliteit (bijvoorbeeld PIM, cart & order management, marketing en promoties, betalingen en internationalisering) is opgezet als een losstaande dienst (microservice), die dankzij meer dan 300 API’s naadloos met elkaar samenwerken. Zo kan voor elke onderneming een omnichannel ecommerce platform worden samengesteld dat aan unieke specificaties voldoet, maar toch volledig flexibel blijft. commercetools is namelijk headless, waardoor frontend en backend los van elkaar opereren en je dus op elk moment technologieën of applicaties kunt uitwisselen.

Is er een nieuw hip communicatiekanaal, dan kan je dat toevoegen zonder de backend ook te moeten verbouwen. Kom je met de standaard bouwstenen niet uit, dan kunnen er aanvullende microservices ontwikkeld worden voor nog meer onderscheidend vermogen. Daar denken wij dan weer graag over mee om het daarna ook voor je te realiseren en implementeren.

Snel een webshop implementeren met omnichannel shopping ervaring? Dan is in onze optiek Magento een serieuze kandidaat. Het commerce platform heeft standaard al zo veel functionaliteit dat maatwerk op kernfunctionaliteit niet nodig is. Beginnende e-commercepartijen kunnen er dus goed mee uit de voeten. Ook wanneer ze volwassener worden en wellicht wat complexere functionaliteit willen aanbieden. Dankzij de open framework architectuur is Magento zeer geschikt om custom extensies aan te sluiten.  In de Magento Marketplace zijn diverse van dit soort extensies beschikbaar.

Zit daar niet bij wat je nodig hebt, dan pakken wij het vraagstuk, inclusief ontwikkeling en implementatie graag met je op.

 Veel bedrijven willen een graantje meepikken van de subscription economy, al was het maar om de concurrentie voor te zijn. Het Nederlandse Subscription Factory heeft veel kennis van en ervaring met het subscription beheerplatform van Zuora. De afgelopen jaren heeft het bedrijf verschillende internationale bedrijven ondersteund tijdens hun reis naar subscription services en sinds 2019 ook regelmatig in samenwerking met rb2.  

Een van onze wapenfeiten samen is het realiseren van een abonnementsmodule voor Philips Lumia en Sonicare producten. Met verschillende abonnementsvormen moest het zowel perfect gestyled binnen het bestaande ecommerceplatform passen, als volledig geïntegreerd worden met de Salesforce-omgeving en payment serviceprovider. We houden wel van een uitdaging en het resultaat mag er zijn.

Voor de technische realisatie van verschillende e-commerceplatforms, zowel groot als klein, hebben we de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan met Virto Commerce. We zijn trots dat we in Nederland de meeste Virto Commerce implementaties op ons naam hebben staan.

Inmiddels hebben we al tientallen eigen rb2-modules gebouwd in dit platform. Zo hebben we dit gedaan voor onze klanten Blackhawk Network, Lavazza, Airmilesshop, FreeBeesShop.nl en Inktonline. 

Ook het Virto Commerce e-commerceplatform is open source, waardoor we eenvoudig modules kunnen bijbouwen of aanpassen op basis van de behoeften en wensen van klanten. Hierdoor leent het zich uitstekend voor technisch complexere maatwerkprojecten, waar klanten vaak bij ons voor aankloppen. Daarnaast koppelt Virto Commerce naadloos met onder andere Microsoft Azure en Elastic Search. Technologieën waar steeds meer klanten voor kiezen.

rb2 is een Sitecore Gold Implementation Partner. Bij het Deense Sitecore staat het creëren van gepersonaliseerde klantervaringen centraal. Het CMS is object-based, waardoor front-end en back-end zijn gescheiden. Ook is het modulair opgebouwd, waardoor benodigde functionaliteit snel ingevoegd kan worden.

Een van de projecten die we met Sitecore uitvoerden was de vernieuwing van de website van Bruna [indien hier een case voor is/komt, link naar die pagina]. Hierin werd naast het CMS ook de commerce oplossing van Sitecore verwerkt tot een platform die de juiste klant verrast met het juiste aanbod.