Drag

Philips lanceert abonnementsmodule

Portretfoto van Marthin Steyn
Marthin Steyn
Subscription
Afbeelding van Insight

De huidige e-commercewebsite van Philips is uitgebreid met verschillende abonnementsvormen voor de Lumea en Sonicare producten. Met de door rb2 gerealiseerde abonnementsmodule en het advies over de strategie rond abonnementen van Subscription Factory draait Philips nu volop mee in de subsciption-economy.

Abonnementsvormen voor producten zijn niet nieuw, we streamen massaal films en muziek via Netflix en Spotify. Echter is Philips pionier met het aanbieden van persoonlijke verzorgingsproducten als abonnement. Zo biedt de abonnementsmodule de mogelijkheid om een Lumea IPL-ontharingsapparaat te proberen voordat je het volledige bedrag betaald. Ook de ontvangst van Sonicare tandenborstelopzetstukken kan via deze nieuwe module geregeld worden.

“We zien enorme kansen in de subscription economie. Met de hulp van rb2 en Subscription Factory hebben we in korte tijd een technisch sterk en schaalbaar platform neergezet. Met deze oplossing bouwen we aan de relatie met onze klanten en aan de toekomst van Philips”. Aldus Marinus van Diggelen, Director Digital Products Marketing & New Business Models, Philips

Naadloze aansluiting op huidig platform
Multinational Philips heeft al een flink e-commerce platform staan. De door rb2 gerealiseerde applicatie sluit daar naadloos op aan. “Er staat nu een hypermodern abonnementssysteem, gebouwd onder cloud-native serverloze architectuur, in de Philips Azure cloud”, aldus IT Director Roelof Blom van rb2.

Relevante cases

Jouw idee kan net zo succesvol worden als deze cases

E-commerce
EKI

Een gebruiksvriendelijke en schaalbare productconfigurator die complexe B2B-orders vereenvoudigt.

E-commerce
Lavazza

Een flexibel platform dat B2B-klanten 30% sneller helpt en Lavazza’s groeiambities ondersteunt.

Klaar voor de volgende stap?

Ben jij toe aan een nieuwe e-commerce oplossing en wil je weten wat we bij rb2 voor je kunnen betekenen? Wij komen graag in contact om virtueel kennis te maken.

Name
Achternaam
E-mail
Company Name

Thank you for your submission!

Oops! Something went wrong while submitting the form.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op voor meer informatie en hoe wij onze kennis gebruiken om andere bedrijven te helpen groeien.

Meer blogs

Jaren aan kennis en ervaring die we graag met je delen

Portretfoto van Jett Kooijman-Fetter
Jett Kooijman-Fetter
AI
Maak kennis met de AI Taskforce van rb2
Ontdek hoe de AI Taskforce van rb2 teams versterkt, processen versnelt en slimme AI-oplossingen bouwt die échte impact maken.
Portretfoto van Dennis van Marle
Dennis van Marle
Strategie
Veranderende verwachtingen: CEO Dennis van Marle over wat klanten nu écht willen
In deze blog blikt rb2-CEO Dennis van Marle terug op 20 jaar digitale ontwikkeling en kijkt hij vooruit naar wat klanten vandaag écht verwachten van digitale bureaus.
Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
De impact van de platformeconomie op Nederlandse merken en retailers
Ontdek hoe Nederlandse merken en retailers kunnen concurreren in de platformeconomie.