Drag

Omarm de toekomst van e-commerce: ontdek de kracht van Composable

Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
Afbeelding van Insight

Voorop blijven lopen in de wereld van eCommerce is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is absoluut noodzakelijk. Wanneer je de complexiteit en de competitieve aard van online retail navigeert, wordt het steeds duidelijker dat de status quo niet lang zal blijven zoals die is.

Wat vind je in de whitepaper?
Onze whitepaper gaat diep in op alle aspecten van composable softwarearchitectuur en is specifiek op maat gemaakt voor bedrijfsleiders die hun e-commerce platform willen uitbreiden. Onze verkenning schetst niet alleen het 'wat' en 'hoe' van composable; het biedt actiegerichte inzichten en succesverhalen uit de praktijk. 

Door deze whitepaper te downloaden, verkrijg je:

  • Een duidelijk beeld van een composable architectuur en de relevantie ervan in e-commerce
  • Inzicht in hoe composable jouw bedrijf een competitief voordeel kan geven
  • Praktische voorbeelden van succesvolle implementaties van composable
  • Richtlijnen over beste praktijken en toekomstige trends in e-commerce technologie

Een composable architectuur begrijpen
Je hebt waarschijnlijk al eerder gehoord van headless architectuur, maar voor het geval dat niet zo is, het is waar het zichtbare deel van een website (de gebruikersinterface of UI) gescheiden is van het achter-de-schermen gedeelte – het deel dat de bedrijfsfuncties beheert, zoals voorraad, klantgegevens en betalingen.

Composable gaat een stap verder. Niet alleen zijn de front-end en back-end gescheiden, wat het maken van wijzigingen veel eenvoudiger maakt, maar de back-end functionaliteit is ook ontkoppeld om meer flexibiliteit te bieden bij het wijzigen en toevoegen van functionaliteit. In wezen kun je de dienstverlening die je wilt van elke aanbieder kiezen en laten samenwerken volgens de MACH principes.

Moderne composable architectuur gaat over het bouwen van systemen waarin elk component een specifieke functie vervult. Binnen een e-commerce platform omvatten deze componenten vaak best-of-breed applicaties als een CMS, Search, Authentication, cart calculations, order verwerking en payment service providers – zoals Pay.nl.

Het concurrentievoordeel van composable
Composable biedt tal van bedrijfsvoordelen, waarvan er vele in belang zullen verschillen voor individuele organisaties. Maar in grote lijnen zijn er zes belangrijke voordelen die bedrijven zoeken:

  • Aanpassingsmogelijkheden
  • Personalisatie
  • Wendbaarheid
  • Schaalbaarheid
  • Uitbreidingsmogelijkheden

Volledig geïntegreerde composable commerce oplossing
Met CoreConnect kunnen we jouw e-commerce MVP binnen enkele weken bouwen en volledig integreren, met gebruik van een vooraf gebouwde functieset die alle standaard gebruiksscenario's in B2B of B2C verzorgt – zoals gepersonaliseerde productcatalogi en responsieve prijslijsten.
Transformeer je B2B-bedrijf door groei te stimuleren, sneller te verkopen en een naadloze klantervaring te bereiken, allemaal met onze composable architectuur – speciaal gebouwd voor BigCommerce, SCAYLE en commercetools.

Waarom zowel B2B als B2C zoveel baat kunnen hebben bij composable
Ongeacht het klantsegment biedt composable aanzienlijke voordelen door een hogere mate van flexibiliteit, meer mogelijkheden voor maatwerk en een schaalbare architectuur die kan meegroeien met het bedrijf. Deze voordelen maken het een krachtig hulpmiddel voor elke e-commerce retailer die zijn digitale aanwezigheid wil verbeteren en een competitief voordeel wil behalen.

Wat is de volgende stap?
Het implementeren van een composable oplossing vereist een strategische aanpak, en onze whitepaper leidt je door de beste praktijken om dat te bereiken. Of je nu een doorgewinterde e-commerce veteraan bent of net begint met het verkennen van de mogelijkheden, onze whitepaper is een must-read.

Download de whitepaper hier

Relevante cases

Jouw idee kan net zo succesvol worden als deze cases

E-commerce
EKI

Een gebruiksvriendelijke en schaalbare productconfigurator die complexe B2B-orders vereenvoudigt.

E-commerce
Lavazza

Een flexibel platform dat B2B-klanten 30% sneller helpt en Lavazza’s groeiambities ondersteunt.

Klaar voor de volgende stap?

Ben jij toe aan een nieuwe e-commerce oplossing en wil je weten wat we bij rb2 voor je kunnen betekenen? Wij komen graag in contact om virtueel kennis te maken.

Name
Achternaam
E-mail
Company Name

Thank you for your submission!

Oops! Something went wrong while submitting the form.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op voor meer informatie en hoe wij onze kennis gebruiken om andere bedrijven te helpen groeien.

Meer blogs

Jaren aan kennis en ervaring die we graag met je delen

Portretfoto van Dennis van Marle
Dennis van Marle
Strategie
Veranderende verwachtingen: CEO Dennis van Marle over wat klanten nu écht willen
In deze blog blikt rb2-CEO Dennis van Marle terug op 20 jaar digitale ontwikkeling en kijkt hij vooruit naar wat klanten vandaag écht verwachten van digitale bureaus.
Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
De impact van de platformeconomie op Nederlandse merken en retailers
Ontdek hoe Nederlandse merken en retailers kunnen concurreren in de platformeconomie.
Portretfoto van Ties Luijendijk
Ties Luijendijk
E-commerce
Waarom headless commerce-platformen snel mainstream gaan worden
Als je actief bent in de e-commerce, heb je ongetwijfeld gehoord over ‘headless gaan’. Maar wat betekent dit precies en wat zijn de belangrijkste voordelen?