Drag

Samen schakelen naar het beste resultaat

Portretfoto van Richard Birksteiner
Richard Birksteiner
E-commerce
Afbeelding van Insight

Bij rb2 zien we het vertalen van de algemene vraagstelling van de klant naar specifieke vraagstukken als een kerntaak, om daar vervolgens passende oplossingen bij te ontwerpen. Kenmerkend voor onze werkwijze is een continu, dicht en bovenal transparant contact met de klant.
Het gebeurt regelmatig: een klant meldt zich met een algemene hulpvraag en geeft daarbij ook al de technologie die daarvoor gebruikt zou kunnen worden. Tijdens het eerste gesprek blijkt die vraag vooral een beoogd einddoel, waarvoor de aangewezen technologische oplossing niet noodzakelijk ook de beste keuze is. Voor ons als specialist is het zaak het doel van de klant te verwezenlijken door de juiste vragen te stellen en te beantwoorden. Voor de start van een traject, maar zeker ook tijdens een implementatie.

Geen onderzeeër

Vaak volgen dit soort trajecten een standaard stramien: de klant komt binnen, het bureau helpt hem zijn vraag te concretiseren, doet een voorstel voor een oplossing en levert een projectplan, om vervolgens aan de slag te gaan. Na verloop van tijd volgt de oplevering, waar de klant het eindproduct in ontvangst en in gebruik mag nemen. Hierbij gedraagt het bureau zich als een soort onderzeeër: na vaststelling van doel en missie duikt het onder om pas weer aan de oppervlakte te verschijnen wanneer de missie voltooid is. Vaak vanuit de gedachte om risico's te vermijden, zoals tussentijdse aanpassingen vanuit de klant, of discussies over het kostenplaatje.

Transparantie mindset

Daarvoor houden we de klant dus continu op de hoogte wat betreft de vooruitgang, inclusief eventuele hobbels en uitdagingen. Dit creëert niet alleen begrip bij de klant, die immers exact inzicht heeft in waar er moet worden bijgestuurd, maar die transparantie verhoogt ook het vertrouwen in en de betrokkenheid bij het eigen project.
Tegelijkertijd leggen we zo ook verantwoording af naar de klant, bijvoorbeeld wat betreft de urenbesteding. Maar met rapportagetools en documenten alleen ben je er nog niet. Binnen de juiste mindset van transparantie is regelmatig en eerlijk contact met de klant onontbeerlijk voor het vertrouwen. We maken daarom regelmatig een afspraak, zoeken waar nodig ad-hoc het contact op én zijn beschikbaar wanneer de klant een vraag heeft.

Open keuken

Zelf vergelijken we onze werkmethode graag met die van een open keuken in een goed restaurant: de bezoekers kunnen volgen wat er gebeurt, en bij wijze van spreken vragen stellen aan de kok - maar die heeft ook de ruimte om in zijn eigen domein de gerechten van eigen signatuur te bereiden.
We zorgen ook voor open communicatielijnen met alle leden van het projectteam, naast de projectmanager die als overkoepelend aanspreekpunt voor de klant beschikbaar is. Al die teamleden hebben ook een gezicht voor de klant, op welke van onze wereldwijde locaties ze ook werken: een foto en een kort profiel dragen bij aan het verkleinen van de afstand.

Partnerrelatie voor het beste resultaat

En wat als je als klant gewoon een opdracht hebt, die je uitgevoerd wil hebben door ons als leverancier? Het antwoord daarop is simpel: wij benaderen al onze samenwerkingen als een partnerrelatie. Zeker, wij leveren een dienst of een product op aanvraag van een klant, maar daarbij hebben wij de klant net zozeer nodig als actieve, betrokken gesprekspartner, als de klant van ons openheid, duidelijkheid en transparantie nodig heeft. Daar sturen we ook op, want deze manier van werken levert te allen tijde de beste resultaten op.

Relevante cases

Jouw idee kan net zo succesvol worden als deze cases

E-commerce
EKI

Een gebruiksvriendelijke en schaalbare productconfigurator die complexe B2B-orders vereenvoudigt.

E-commerce
Lavazza

Een flexibel platform dat B2B-klanten 30% sneller helpt en Lavazza’s groeiambities ondersteunt.

Klaar voor de volgende stap?

Ben jij toe aan een nieuwe e-commerce oplossing en wil je weten wat we bij rb2 voor je kunnen betekenen? Wij komen graag in contact om virtueel kennis te maken.

Name
Achternaam
E-mail
Company Name

Thank you for your submission!

Oops! Something went wrong while submitting the form.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op voor meer informatie en hoe wij onze kennis gebruiken om andere bedrijven te helpen groeien.

Meer blogs

Jaren aan kennis en ervaring die we graag met je delen

Portretfoto van Jett Kooijman-Fetter
Jett Kooijman-Fetter
AI
Maak kennis met de AI Taskforce van rb2
Ontdek hoe de AI Taskforce van rb2 teams versterkt, processen versnelt en slimme AI-oplossingen bouwt die échte impact maken.
Portretfoto van Dennis van Marle
Dennis van Marle
Strategie
Veranderende verwachtingen: CEO Dennis van Marle over wat klanten nu écht willen
In deze blog blikt rb2-CEO Dennis van Marle terug op 20 jaar digitale ontwikkeling en kijkt hij vooruit naar wat klanten vandaag écht verwachten van digitale bureaus.
Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
De impact van de platformeconomie op Nederlandse merken en retailers
Ontdek hoe Nederlandse merken en retailers kunnen concurreren in de platformeconomie.