Drag
Subscription
E-commerce

Grandvision vernieuwt abonnementenplatform

GrandVision is een wereldwijde optiekretailer met meer dan 7.200 winkels in 40 landen, waaronder bekende merken zoals Pearle en Eye Wish. Naast fysieke winkels richt GrandVision zich op een groeiende online aanwezigheid en het aanbieden van abonnementsdiensten voor brillen, lenzen en meer. Het verouderde subscription platform voldeed echter niet meer aan de behoeften van hun internationale klanten en medewerkers. GrandVision schakelde rb2 in om een toekomstbestendig platform te ontwikkelen dat wereldwijd inzetbaar is.

Een uniform subscription platform voor efficiënt beheer

Samen met Subscription Factory bouwde rb2 een gebruiksvriendelijk en uniform subscription platform:

  • Customer care integratie: Een platform waarmee servicemedewerkers eenvoudig abonnementen kunnen beheren, inclusief betalingen en adreswijzigingen.
  • Klantenportal: Klanten kunnen zelf facturen inzien, betalingen doen en abonnementen beheren via een compacte portal.
  • Schaalbare integraties: Koppelingen met Zuora, boekhoudprogramma’s en audit trail-systemen via CoreConnect voor betrouwbare dataverwerking.

Meer klantgemak en ondersteuning voor wereldwijde groei

Het vernieuwde platform ondersteunt GrandVision’s ambitie om wereldwijd te groeien in abonnementsdiensten. Medewerkers kunnen klanten sneller en gerichter helpen, terwijl klanten profiteren van een intuïtieve portal. De opzet maakt verdere uitrol en toevoeging van nieuwe producten eenvoudig.

Onze partners

We maken gebruik van de kracht van de nieuwste tools en platforms om jouw succes te bevorderen. En dat alles met één doel voor ogen: een krachtig partnership voor maximale impact.

E-COMMERCE
Medusa
rb2's CoreConnect vereenvoudigt de weg naar een naadloos en aanpasbaar B2B ecosysteem, gebouwd op het fundament van Medusa.js - een oplossing die wordt vertrouwd door middelgrote tot grote organisaties om hun composable B2B landschap te bouwen. Flexibel en schaalbaar, dat perfect aansluit op de behoeften van hun klanten.
E-COMMERCE
Commercetools
Elk stukje e-commercefunctionaliteit is opgezet als een losstaande dienst (microservice), die dankzij meer dan 300 API’s naadloos met elkaar samenwerken.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op voor meer informatie en hoe wij onze kennis gebruiken om andere bedrijven te helpen groeien.

Relevante blogs

Jaren aan kennis en ervaring die we graag met je delen

Portretfoto van Jett Kooijman-Fetter
Jett Kooijman-Fetter
AI
Maak kennis met de AI Taskforce van rb2
Ontdek hoe de AI Taskforce van rb2 teams versterkt, processen versnelt en slimme AI-oplossingen bouwt die échte impact maken.
Portretfoto van Dennis van Marle
Dennis van Marle
Strategie
Veranderende verwachtingen: CEO Dennis van Marle over wat klanten nu écht willen
In deze blog blikt rb2-CEO Dennis van Marle terug op 20 jaar digitale ontwikkeling en kijkt hij vooruit naar wat klanten vandaag écht verwachten van digitale bureaus.
Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
De impact van de platformeconomie op Nederlandse merken en retailers
Ontdek hoe Nederlandse merken en retailers kunnen concurreren in de platformeconomie.

Vergelijkbare cases

Jouw idee kan net zo succesvol worden als deze cases

E-commerce
EKI

Een gebruiksvriendelijke en schaalbare productconfigurator die complexe B2B-orders vereenvoudigt.

E-commerce
Lavazza

Een flexibel platform dat B2B-klanten 30% sneller helpt en Lavazza’s groeiambities ondersteunt.