Duizenden producten online voor de grootste zorgretailer in Vlaanderen
De uitdaging
Het onderbrengen van verschillende organisaties binnen Goed. De zorgretailer beschikt over een flink portfolio van veelal op zichzelf staande websites, waarvan een aantal bovendien een eigen e-commerce omgeving hadden.
Onze aanpak
Als eerste mijlpaal werd één categorie uit het assortiment gekozen en online gebracht. In de fase daarna volgden releases in de volle breedte van het assortiment en werd de dienstverlening omnichannel beschikbaar gemaakt.
Het resultaat
rb2 bouwde de nieuwe website met commercetools als headless platform en Contentful als headless CMS, die beiden via één GraphQL front-end API benut worden door een ‘single page application’ front-end.
Event-based integratie laag zorgt voor effectieve communicatie met backend systemen
‘Achter’ het commerce platform, heeft rb2 een event-based integratielaag gerealiseerd om de koppelingen (èn ontkoppelingen van) de bestaande, achterliggende systemen van Goed te faciliteren. Data rondom bijvoorbeeld klanten, producten en orders wordt via deze integratielaag met de grootst mogelijke betrouwbaarheid uitgewisseld met backend systemen. Hier hoeft de klant hoeft niet op te wachten, want het berichtenverkeer wordt onafhankelijk van de interactie in de front-end afgehandeld. Deze integratielaag wordt - met dezelfde event-driven architecture principes - ook benut voor de communicatie via email en voor de logistieke afhandeling.