Drag

EuroParcs kiest rb2 voor de realisatie van groot verhuur- en boekingsplatform

Portretfoto van Jett Kooijman-Fetter
Jett Kooijman-Fetter
E-commerce
Afbeelding van Insight

Vakantieparkenspecialist EuroParcs heeft technisch development bureau rb2 geselecteerd voor de ontwikkeling van een nieuw, eigen huur- en verhuur platform. Op dit innovatieve platform wil de Apeldoornse ontwikkelaar en beheerder van de inmiddels 50 vakantieparken in Nederland, België, Oostenrijk en Bonaire de interactie tussen huiseigenaren, huurders en Europarcs verder stroomlijnen. 

rb2, onlangs verkozen door Emerce tot de nummer 1 digital production agency van Nederland, zal voor EuroParcs een modern, schaalbaar en gebruiksvriendelijk platform bouwen om de huur- en verhuur activiteiten van het continu groeiende aantal vakantieparken en -woningen samen te brengen. Het nieuwe platform zal het gemakkelijk maken voor consumenten om een passend vakantiehuis te boeken. De rijkheid van EuroParcs’ portfolio van vakantieparken en -huizen zal hier sterk aan bijdragen.        

“EuroParcs was op zoek naar een modern, nieuw platform, waarbij het verwerken van hoge volumes boekingen, het optimaliseren van de opbrengsten van de vakantiewoningen en een ultiem verblijf ontzettend belangrijk zijn. De bewezen aanpak, de agile manier van werken, het plan waarmee rb2 kwam en niettemin de klik met de mensen, sprak ons aan. We kijken uit naar het ontwikkelproces dat we samen ingaan en kunnen niet wachten om later dit jaar het nieuwe platform voor verhuurders en huurders te lanceren,” zegt Martin de Boer, Rental Sales Director bij EuroParcs.

“Dit is waar we bij rb2 blij van worden: ondernemers met een duidelijke visie en een torenhoge ambitie, in combinatie met een open cultuur waardoor een echt partnership vanaf dag 1 kan ontstaan. Vanaf het eerste moment dat we met EuroParcs in contact kwamen, zagen we de kansen en vernieuwingen die het Apeldoornse familiebedrijf met een dergelijk project wil realiseren. In deze samenwerking zal rb2 optreden als sparringpartner om de business ambities te vertalen naar duurzame technische oplossingen. Dat waar we de nummer 1 in zijn. We zijn blij om samen met EuroParcs het platform from scratch te gaan bouwen en zo particuliere verhuurders en huurders van vakantiewoningen een nog betere ervaring te kunnen geven,” vertelt Dennis van Marle, directeur bij rb2.

Over EuroParcs Group
EuroParcs Group staat voor een totaalbeleving in recreatie en vooral ook voor een topsportmentaliteit. Vanuit die gedachte sponsoren wij eredivisieclub Feyenoord. Vertaald naar onze resorts betekent dit hoogwaardige recreatieobjecten, een luxueuze inrichting, een surplus aan faciliteiten en voorzieningen en vooral ook een unieke ligging: prachtige natuur en niet te ver van stedelijke voorzieningen zoals winkels, restaurants en andere uitgaansmogelijkheden. In de afgelopen 20 jaar heeft de EuroParcs Group zich ontwikkeld tot een grote speler in het ontwikkelen en exploiteren van vakantieparken met inmiddels 50 resorts onder de labels EuroParcs en (sinds 2020) Droomparken. De kernactiviteiten zijn vanaf het eerste begin de verkoop- en verhuur van recreatieobjecten. EuroParcs Group begeleidt daarbij (kandidaat)-investeerders vanaf het eerste contactmoment tot de daadwerkelijke oplevering van een vakantiewoning van A tot Z. Eenzelfde passie en betrokkenheid leggen we aan de dag voor onze gasten: vanaf het eerste contactmoment tot het uitchecken worden ze ontzorgd zodat ze optimaal kunnen genieten van hun vakantie bij Droomparken of EuroParcs. Meer informatie: www.europarcs.nlwww.droomparken.nl

Relevante cases

Jouw idee kan net zo succesvol worden als deze cases

E-commerce
EKI

Een gebruiksvriendelijke en schaalbare productconfigurator die complexe B2B-orders vereenvoudigt.

E-commerce
Lavazza

Een flexibel platform dat B2B-klanten 30% sneller helpt en Lavazza’s groeiambities ondersteunt.

Klaar voor de volgende stap?

Ben jij toe aan een nieuwe e-commerce oplossing en wil je weten wat we bij rb2 voor je kunnen betekenen? Wij bellen je graag op om virtueel kennis te maken.

Name
Achternaam
E-mail
Company Name

Thank you for your submission!

Oops! Something went wrong while submitting the form.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op voor meer informatie en hoe wij onze kennis gebruiken om andere bedrijven te helpen groeien.

Meer blogs

Jaren aan kennis en ervaring die we graag met je delen

Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
De impact van de platformeconomie op Nederlandse merken en retailers
Ontdek hoe Nederlandse merken en retailers kunnen concurreren in de platformeconomie.
Portretfoto van Ties Luijendijk
Ties Luijendijk
E-commerce
Waarom headless commerce-platformen snel mainstream gaan worden
Als je actief bent in de e-commerce, heb je ongetwijfeld gehoord over ‘headless gaan’. Maar wat betekent dit precies en wat zijn de belangrijkste voordelen?
Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
Klantloyaliteit opbouwen met omnichannel technologie
Ontdek hoe omnichanneltechnologie traditionele retailers kan helpen de klantloyaliteit te vergroten en te floreren in het steeds competitievere online retaillandschap.