Drag

rb2 opent een volgende offshore locatie

Portretfoto van Jett Kooijman-Fetter
Jett Kooijman-Fetter
E-commerce
Afbeelding van Insight

Strategische keuze voor Portugal

Na het succesvol opbouwen van een development-kantoor in China, viel de strategische keus voor de nieuwe locatie op Portugal. rb2 was op zoek naar uitbreidingsmogelijkheden om de groeiambities te ondersteunen. Met het realiseren van een ontwikkelkantoor in Portugal hebben rb2-klanten nu verschillende opties waar ze uit kunnen kiezen qua tijdzones, cultuur en technische specialismen.
CEO Dennis van Marle legt uit: “De afstand tussen Nederland en Portugal is kort, de cultuurverschillen zijn beperkt en er is maar een uurtje tijdverschil. rb2 koos er bij de start van het nieuwe kantoor in Portugal voor om samen te werken met een lokale partner. Dit is sneller en minder risicovol. En het is prettig om gebruik te kunnen maken van de kennis, ervaring en faciliteiten die er al zijn. Daarbij is rb2 vanuit het hoofdkantoor in Purmerend in de lead van de werving en het aansturen van het offshore ontwikkelteam in Portugal.”

Technisch personeel niet naar Nederland halen

Toen rb2 in 2005 begon was er al een tekort aan technisch geschoolde mensen. De vraag naar ontwikkelaars is– door digitalisering en digitale transformatie – inmiddels geëxplodeerd. “Alleen grote bedrijven lukt het nog om complete ontwikkelteams naar Nederland te halen. We werken al 14 jaar met eigen offshore ontwikkelteams. Technisch personeel hoeft niet te verhuizen en werkt dus vanuit het land waar ze wonen, aangestuurd door ons team van technische consultants, lead developers en delivery managers die in Purmerend zitten. Voor klanten betekent dit dat ze zich bij ons geen zorgen hoeven te maken dat hun technische projecten vertraging oplopen door een tekort aan ontwikkelcapaciteit,” vertelt van Marle.

Relevante cases

Jouw idee kan net zo succesvol worden als deze cases

E-commerce
EKI

Een gebruiksvriendelijke en schaalbare productconfigurator die complexe B2B-orders vereenvoudigt.

E-commerce
Lavazza

Een flexibel platform dat B2B-klanten 30% sneller helpt en Lavazza’s groeiambities ondersteunt.

Klaar voor de volgende stap?

Ben jij toe aan een nieuwe e-commerce oplossing en wil je weten wat we bij rb2 voor je kunnen betekenen? Wij komen graag in contact om virtueel kennis te maken.

Name
Achternaam
E-mail
Company Name

Thank you for your submission!

Oops! Something went wrong while submitting the form.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op voor meer informatie en hoe wij onze kennis gebruiken om andere bedrijven te helpen groeien.

Meer blogs

Jaren aan kennis en ervaring die we graag met je delen

Portretfoto van Dennis van Marle
Dennis van Marle
Strategie
Veranderende verwachtingen: CEO Dennis van Marle over wat klanten nu écht willen
In deze blog blikt rb2-CEO Dennis van Marle terug op 20 jaar digitale ontwikkeling en kijkt hij vooruit naar wat klanten vandaag écht verwachten van digitale bureaus.
Portretfoto van Guus van Boom
Guus van Boom
E-commerce
De impact van de platformeconomie op Nederlandse merken en retailers
Ontdek hoe Nederlandse merken en retailers kunnen concurreren in de platformeconomie.
Portretfoto van Ties Luijendijk
Ties Luijendijk
E-commerce
Waarom headless commerce-platformen snel mainstream gaan worden
Als je actief bent in de e-commerce, heb je ongetwijfeld gehoord over ‘headless gaan’. Maar wat betekent dit precies en wat zijn de belangrijkste voordelen?