Hoe langer klant, hoe meer punten je spaart

Vattenfall Exclusief is een succesvol loyaliteitsprogramma dat binnen één jaar maar liefst 400.000 leden had. Het idee is simpel; hoe langer je klant bent, hoe meer punten je maandelijks krijgt. Met deze punten krijg je korting op uitjes, kun je meedoen aan winacties en kun je kiezen uit een berg aan energiebesparende producten en duurzame cadeaus voor jezelf of een ander.

banner
logo

Punten inwisselen voor korting

bij Vattenfall Exclusief

Tools & technieken

icon
Technologie
FRONTEND
jQuery, knockoutjs
BACKEND
ASP.NET MVC, ASP.NET WEBAPI1, Azure SQL Database
PROGRAMMING LANGUAGES
C#, Javascript
icon
Services
CI / CD
Atlassian Bamboo
SERVERS & HOSTING
Microsoft Azure
icon
Tools & methodiek
TOOLS
Atlassian Suite, Azure Application Insights
METHODOLOGY
Kanban

Onze uitdaging

De koppeling van de klantomgeving Mijn Vattenfall naar Vattenfall Exclusief zo eenvoudig mogelijk maken; daar lag de uitdaging. Om de gegevens van klanten uit te wisselen is er gebruikgemaakt van een single sign-on vanuit Mijn Vattenfall, hierdoor hoeft een klant maar één keer in te loggen om toegang te hebben tot meerdere Vattenfall applicaties. Er is ook een koppeling met het Vattenfall CRM systeem gemaakt en de klantenservice heeft beschikking over een dashboard zodat er te allen tijde inzicht is in transacties, gebruikers en bestellingen.

Het resultaat

Het platform bestaat sinds 2014 en is een groot succes: honderdduizenden klanten nemen deel aan Vattenfall Exclusief en bijna alle deelnemers hebben een bestelling geplaatst of deelgenomen aan een prijsvraag. Samen hebben alle deelnemers ruim 322 miljoen punten gespaard en zijn er 22 miljoen transacties gedaan. De waardering van het platform is hoog en met name het energiebesparende productaanbod is erg populair.

Onze aanpak

Vattenfall Exclusief is tot stand gekomen in samenwerking met marketingcommunicatiebureau Doornvogel, waarbij rb2 heeft gezorgd voor de volledige technische implementatie. Het loyaliteitsprogramma draait via het Loyalty Tools e-commerceplatform. Punten worden uitgekeerd volgens een vast proces: klanten melden zich aan, het systeem berekent de klantduur en op basis hiervan keert het systeem een vast aantal punten per maand uit aan de klant.

Wil je meer weten over deze case?

Vanzelfsprekend wordt er met een passend, uitgebreid team gewerkt aan dit project, maar wanneer je meer details wilt weten, moet je echt zijn bij:

Sander de Zwart

Delivery Manager

+31 (0)299 200800

photo
Of check hieronder andere cases waar hij een prominente rol in heeft gehad:

Mooie klanten bedienen is 1 Maar ‘samen’ is ook rb2

Activiteiten

Van samen lunchen en een verjaardag vieren tot de jaarlijkse traditie van ons wintersportuitje. Het lijkt vanzelfsprekend, maar wij hebben er onze cultuur van gemaakt. We doen veel samen en hebben dan ook veel lol.

picture