Oog voor digitale kanalen en inspelen op de behoeften van de klant.

Met ruim 7.200 winkels in meer dan 40 landen is GrandVision een van de grootste retailers in de optiekwereld. Pearle, Eye Wish, Charlie Temple en Zonnebrillen.com zijn voorbeelden van bekende merken die GrandVision voert.

GrandVision wilde het subscription platform in Zweden, Denemarken en Italië een upgrade geven en schakelde Subscription Factory en rb2 in.

Met ruim 7.200 winkels in meer dan 40 landen is GrandVision een van de grootste retailers in de optiekwereld. Pearle, Eye Wish, Charlie Temple en Zonnebrillen.com zijn voorbeelden van bekende merken die GrandVision voert.

GrandVision wilde het subscription platform in Zweden, Denemarken en Italië een upgrade geven en schakelde Subscription Factory en rb2 in.

Op zoek naar een modern subscription platform

Het bestaande subscription platform van GrandVision was verouderd en bovendien werden in sommige landen verschillende systemen gebruikt. Het doel was dus om een nieuw, uniform en modern subscription platform te bouwen dat - op termijn - wereldwijd gebruikt kan worden.

De uitdaging

Het nieuwe platform voor abonnementen moest functioneel een compleet customer care systeem zijn zodat medewerkers klanten goed en gericht kunnen helpen. Aan de andere kant wilde GrandVision een compacte klantenportal waar gebruikers informatie vinden over hun abonnementen, facturen en betalingen.

Het resultaat

Op het nieuwe GrandVision subscription platform kunnen servicemedewerkers klanten eenvoudig helpen abonnementen aan te maken en te wijzigen en adreswijzigingen te verwerken. Klanten kunnen via de customer portal snel en makkelijk facturen bekijken en betalingen doen.

Complete case lezen?

Deze case is uitgewerkt in een PDF bestand van 7 pagina’s met een uitgebreide casebeschrijving, klantquotes, tech specs en achtergronden over het proces en het resultaat.