Een abonnement voor slimme ovens Het Internet of Things in je keuken

[email protected] verbindt slimme huishoudelijke apparaten, die vervolgens kunnen worden beheerd met de app van Miele. rb2 breidde de functionaliteit van deze app uit met een abonnementsportal. Dit biedt consumenten die producten uit de smart home-reeks van Miele hebben de mogelijkheid om premium IoT-functies aan te schaffen.

banner
logo

Haal het maximale uit je slimme oven

Naadloze synchronisatie tussen de webwinkel, app en oven

Tools & technieken

icon
Technologie
FRONTEND
Vue.js
BACKEND
.NET Core 2.1, Docker, Azure functions
PROGRAMMING LANGUAGES
C# 8.0, Javascript
icon
Services
CI / CD
GitHub Actions / VSTS
CLOUD
Azure
CMS
Prismic headless
icon
Tools & methodiek
VERSION CONTROL
GitHub
METHODOLOGY
Scrum 2 week cyclus

Onze uitdaging

Miele wilde abonnementsmodellen introduceren die aansloten op de nieuwe IoT-strategie. De fabrikant wilde daarmee de banden met klanten verder aanhalen, te beginnen met degenen die een slimme oven in huis hadden. Samen met onze partner Subscription Factory kregen we opdracht om een technisch ontwerp voor een integrale abonnementsoplossing te ontwikkelen en realiseren. Deze oplossing moest bijdragen aan een gestructureerd en duurzaam gebruik door klanten en bovendien inzetbaar zijn voor andere diensten van Miele.

rb2 ontwikkelde met succes de frontend, de facturatie-engine op basis van Zuora en een voor abonnementen op het lijf geschreven afrekenproces en winkelervaring. De MVP van de oplossing voor slimme ovens werd binnen slechts zes weken uitgebracht.

Miele wilde daarnaast dat gebruikers het abonnementsgebaseerde e-commerceplatform als integraal onderdeel van de [email protected] zouden ervaren. Een van onze creatieve uitdagingen was om een hoogwaardige UI te ontwikkelen met de vertrouwde look en feel van Miele.

Het resultaat

In nauwe samenwerking met het team van Miele implementeerde Subscription Factory met succes de facturatie-engine van Zuora gecombineerd met de speciaal op abonnementen toegespitste winkelervaring en het bijbehorende betaalproces. Binnen zes weken kon de oplossing voor de slimme ovens van Miele live gaan.

Onze werkwijze

Dit project kenmerkte zich door korte deadlines, een sterke focus op de MVP en de noodzaak van naadloze integratie met de app en ovens van Miele. Dit vroeg om agile ontwikkeling en resulteerde in een MVP die in slechts drie sprints werd afgeleverd. We zetten rechtstreekse communicatielijnen op tussen de creatieve, technische en business-teams van Miele en onze eigen onshore en offshore teams.

Zoals gebruikelijk hebben we bij het ontwikkelen van deze MVP toekomstige groei ingecalculeerd. De oplossing is schaalbaar, zodat Miele deze ook kan inzetten ten behoeve van nieuwe abonnementsinitiatieven voor andere slimme producten van het merk.

Wil je meer weten over deze case?

Vanzelfsprekend wordt er met een passend, uitgebreid team gewerkt aan dit project, maar wanneer je meer details wilt weten, moet je echt zijn bij:

Mark van de Ploeg
Delivery Manager
+31 (0)299 200800

photo
Of check hieronder andere cases of blogs die hiermee te maken hebben: