De klantenbinding vergroten

Extra punten voor trouwe klanten

Bij Club Staatsloterij maak je dubbel kans op mooie prijzen. Voor elk lot dat je koopt, krijg je punten. Deze punten kun je inzetten om extra prijzen te winnen. Elke maand worden vier nieuwe prijzen gepubliceerd. Doe je staatslot dus niet bij het oud papier, want misschien bezorgt 'ie je nog extra plezier!

banner
logo

Haal meer uit je Staatslot

Dubbel kans op prijzen

Tools & technieken

icon
Technologie
FRONTEND
jQuery, KnockoutJS
BACKEND
.NET 4.5, Azure SQL, Redis
PROGAMMING LANGUAGES
C#, Javascript
icon
Services
CI / CD
Atlassian Bamboo
SERVERS & HOSTING
Microsoft Azure
icon
Tools & methodiek
TOOLS
Atlassian Suite, NewRelic
METHODOLOGY
Kanban

Onze uitdaging

Elke maand worden 4 prijzen gepubliceerd waarbij deelnemers punten kunnen inzetten en direct zien of zij hebben gewonnen. Er kan daarnaast ook een lot worden gekocht voor de maandelijkse superprijs, waarvan de winnaar(s) door een notaris worden gekozen. De functionaliteiten moeten daarom 100% veilig, betrouwbaar en controleerbaar zijn om te voorkomen dat er teveel of te weinig prijzen worden gewonnen. Schaalbaarheid is ook essentieel: een piek tijdens de puntentoekenning van de Oudjaarsloterij moet worden opgevangen.

Het resultaat

Door gebruik te maken van Microsoft Azure is het platform enorm schaalbaar. Inmiddels zijn er ruim 400 duizend actieve gebruikers, die samen 8.5 miljoen keer hebben meegedaan aan een prijsuitreiking. Met name de maandelijkse superprijs is enorm populair: klanten hebben zelf namelijk inspraak op welke prijzen in de toekomst moeten worden weggegeven.

Onze aanpak

rb2 heeft gezorgd voor de technische ontwikkeling van het loyaliteitsprogramma en marketingcommunicatiebureau Doornvogel heeft het concept bedacht. Het platform is op maat gemaakt in Loyalty Tools met extra e-commerce functies, een win-mechanisme en een barcode scanfunctie. In de winkel zijn alle Staatsloten namelijk voorzien van een barcode. In de ontwikkelde app kan je het aangeschafte staatslot scannen en wanneer de app-gebruiker ook een Club Staatsloterij deelnemer is, worden de punten automatisch bijgeschreven.

Wil je meer weten over deze case?

Vanzelfsprekend wordt er met een passend, uitgebreid team gewerkt aan dit project, maar wanneer je meer details wilt weten, moet je echt zijn bij:

photo
Sander Vet

Delivery Manager

Of check hieronder andere cases of blogs waar hij een prominente rol in heeft gehad:

Mooie klanten bedienen is 1

Maar ‘samen’ is ook rb2

Activiteiten

Van samen lunchen en een verjaardag vieren tot de jaarlijkse traditie van ons wintersportuitje. Het lijkt vanzelfsprekend, maar wij hebben er onze cultuur van gemaakt. We doen veel samen en hebben dan ook veel lol.

BEKIJK DE ANDERE CASES
picture