de Bijenkorf boekingstool  Persoonlijke services online geboekt 

de Bijenkorf, het meest inspirerende, verrassende en creatieve warenhuis waar iedereen bijzonder is. Waar klanten altijd welkom zijn en waar je als privilege member ook een afspraak kunt boeken voor een van de vele persoonlijke services die de Bijenkorf aanbiedt. Diensten zoals bijvoorbeeld persoonlijk make-up advies, styling advies, masterclasses of speciale events. 

banner
logo

de Bijenkorf, het meest inspirerende, verrassende en creatieve warenhuis

Services zoals; een persoonlijk make-up en styling advies

Tools & technieken

icon
Technologie
FRONTEND
React.js
BACKEND
Node.js
PROGRAMMING LANGUAGES
Javascript, Typscript
icon
Services
CI / CD
Google Build
SERVERS & HOSTING
Google Cloud
icon
Tools & methodiek
VERSION CONTROL
GitHub
METHODOLOGY
Scrum 2 week cyclus

Onze uitdaging

De uitdaging voor de Bijenkorf was dat er door de diversiteit van de services en sub-services  met verschillende vervolgacties, er niet een off the shelf oplossing in de markt aanwezig was die al die specifieke vereisten en acties kon omvatten. 

Maatwerk development bleek de enige logische route. Het doel was om een applicatie te ontwikkelen die niet alleen erg skinny en efficiënt werkt, maar ook de Bijenkorf beheerders en klantmanagers in staat stelt om alle winkelinformatie, services, afspraken en member-informatie (veilig) te beheren. Kortom: hoe combineer je zoveel services en informatie in een enkele applicatie, waar de klant in maximaal acht keer klikken doorheen kan navigeren?

Het resultaat

rb2 heeft een architectuur en applicatie gerealiseerd op basis van de unieke geïdentificeerde business rules voor de business case van de Bijenkorf. Deze nieuwe omgeving is gestoeld op een verregaande frontend integratie binnen de core-componenten van het warenhuis. Bij de maatwerk-ontwikkeling en -integratie nam het scheduling-component Cronofy, dat gehost wordt op een GCP hostingomgeving, een belangrijke positie in. 

Binnen de applicatie kan alle winkel-, service-, afspraak-, en klantinformatie vanuit verschillende afdelingen worden ingezien. Tevens zijn alle instellingen in het backend-panel overzichtelijk, gegroepeerd, intuïtief en gestructureerd opgezet. Dat maakt het instellen van services kinderspel. En nog belangrijker: de gebruikservaring van de privilege member op de frontend is zeer efficiënt. Daarnaast kent de applicatie verregaande integratie in de Bijenkorf checkout-flows.

Onze aanpak

rb2’s agile werkwijze heeft zich in meerdere fases van het project bewezen. Dit was in het bijzonder waardevol door de agile mindset van de Bijenkorf Product Owner en Business Owners. Het vertrekpunt was een uitgebreide refinement waarin in samenwerking met de Bijenkorf een MVP werd geïdentificeerd. Het project startte met de gedachte om de services "Personal Styling" en "Make-up services" live te zetten. Ingehaald door de werkelijkheid van COVID-19, werd de gehele backlog halverwege geherprioriteerd en werd besloten de bestaande (solide) architectuur in te zetten voor "Winkelen op Afspraak". Deze service is inmiddels beschikbaar voor klanten en de oorspronkelijk geplande services zullen nu verder - in een cadans van tweewekelijkse sprint timeboxes, sprintplanningen, refinements en reviews - worden ontwikkeld en gebouwd.

Wil je meer weten over deze case?

Vanzelfsprekend wordt er met een passend, uitgebreid team gewerkt aan dit project, maar wanneer je meer details wilt weten, moet je echt zijn bij:

Mark van der Ploeg
Delivery Manager
+31 (0)299 200800

photo
Of check hieronder andere cases waar hij een prominente rol in heeft gehad: