de Bijenkorf boekingstool  Persoonlijke services online geboekt 

de Bijenkorf, het meest inspirerende, verrassende en creatieve warenhuis waar iedereen bijzonder is. Waar je te allen tijde binnen kunt wandelen, maar waar je als privilege member ook een afspraak kunt boeken voor een van de vele persoonlijke services die de Bijenkorf aanbiedt. Services die bijvoorbeeld een persoonlijk make-up advies, styling advies, masterclass of event omvatten. Of, in het bijzonder nu in deze covid-periode, een geplande winkelafspraak, zodat elke privilege member weet dat het niet te druk is en er veilig en vertrouwd geshopt kan worden. De custom-made oplossing die dit allemaal mogelijk maakt, is gebouwd door rb2, in nauwe samenwerking met de Bijenkorf.  

banner
logo

de Bijenkorf, het meest inspirerende, verrassende en creatieve warenhuis

Services zoals; een persoonlijk make-up en styling advies

Tools & technieken

icon
Technologie
FRONTEND
React.js
BACKEND
Node.js
PROGRAMMING LANGUAGES
Javascript, Typscript
icon
Services
CI / CD
Google Build
SERVERS & HOSTING
Google Cloud
icon
Tools & methodiek
VERSION CONTROL
GitHub
METHODOLOGY
Scrum 2 week cyclus

Onze uitdaging

De uitdaging waar de Bijenkorf tegenaan liep, was dat er door de diversiteit van de services met binnen die services ook nog weer verschillende aangestuurde vervolgacties, er niet een off the shelf oplossing in de markt aanwezig was. Daarmee werd custom-made development de enige logische route. Onze uitdaging was een applicatie neerzetten die niet alleen erg skinny en efficiënt voor de klant werkt, maar ook de Bijenkorf beheerders en klantmanagers in staat stelt om alle winkelinformatie, services, afspraken en member-informatie (veilig) te beheren. Kortom: hoe combineer je zoveel spelers en informatie binnen een applicatie, waar de klant in maximaal acht keer klikken doorheen kan navigeren? 

Het resultaat

Dankzij uitgebreide refinement sessies zijn alle unieke business-rules geïndexeerd, met als uitkomst dat er een toegespitste architectuur / applicatie gerealiseerd is. Gestoeld op een verregaande frontend integratie binnen de core-componenten van de Bijenkorf. Met een bijzondere positie voor het component Cronofy en gehost op een GCP hostingomgeving. Geïntegreerd met elkaar dankzij op maat gemaakte software oplossingen van rb2. Binnen de applicatie kan alle winkel-, service-, afspraak-, en klantinformatie vanuit verschillende afdelingen ingezien worden. Tevens zijn alle settings in het backendpanel overzichtelijk, gegroepeerd, intuïtief en gestructureerd opgezet. Dat maakt het opstellen van services kinderspel. En nog belangrijker: de gebruikservaring van de privilege member op de frontend zeer efficiënt. Daarnaast kent de applicatie verregaande integratie in de Bijenkorf checkout-flows.

Onze aanpak

Onze Agile werkwijze heeft zich ook in dit traject, in meerdere fases van het project, weer bewezen. Daarbij moeten we ook zeker een compliment maken aan de Agile Mindset van de Bijenkorf Product Owner en Business Owners. Het vertrekpunt was een uitgebreide refinement waarin in samenwerking met de Bijenkorf een MVP werd geïdentificeerd. Het project startte met de gedachte om de services "Personal Styling" en "Make-up services" live te zetten. Ingehaald door de werkelijkheid van COVID-19, werd de gehele backlog halverwege ge-herprioriteerd en werd besloten de bestaande (solide) architectuur in te zetten voor "Winkelen op Afspraak". Deze service is inmiddels beschikbaar voor de klant. Als vervolg wordt er verder gewerkt aan de origineel beoogde services. In een cadans van tweewekelijkse sprint timeboxes, zijn de sprintplanningen, refinements en reviews ingepland.

Wil je meer weten over deze case?

Vanzelfsprekend wordt er met een passend, uitgebreid team gewerkt aan dit project, maar wanneer je meer details wilt weten, moet je echt zijn bij:

Mark van der Ploeg
Delivery Manager
+31 (0)299 200800

photo
Of check hieronder andere cases waar hij een prominente rol in heeft gehad: