Commerciële ambities waarmaken

Gepersonaliseerde informatie aanbieden

Koffiemerk Lavazza Nederland biedt ruim 4000 zakelijke klanten een perfect overzicht vanonder andere hun assortiment, prijsstelling en bestel geschiedenis met een nieuwe website. rb2 heeft deze e-commerce website,waarbij personalisatie centraal staat, technisch gerealiseerd. Zo is Lavazza Nederland in staat om zijn huidige e-commerce ambities te realiseren. 

banner
logo

Inzicht in klantgedrag

Direct inspelen op behoeftes

Tools & technieken

icon
Technologie
FRONTEND
Vue.js, Umbraco CMS
BACKEND
.NET core, Virto commerce, Azure SQL, Azure Search
PROGAMMING LANGUAGES
C#, JavaScript
icon
Services
CI / CD
VisualStudio Team services
SERVERS & HOSTING
Microsoft Azure
icon
Tools & methodiek
TOOLS
Atlassian Suite
METHODOLOGY
Scaled Scrum

Onze uitdaging

De webshop van Lavazza Nederland was verouderd en sloot niet meer aan bij de organisatie en de huidige e-commerce ambities. Het koffiemerk klopte bij rb2 aan voor de realisatie van een compleet nieuwe website die moest inspringen op de groeiende behoeftes van klanten omtrent gepersonaliseerde transactie- en productinformatie.

Er waren meerdere factoren die de realisatie technisch complex maakten, zo moest erbij voorbeeld een koppeling gemaakt worden met vijf andere digitale platformen van moeder bedrijf Bluespresso BV.

Het resultaat

De oude website is verdwenen en vervangen door de volledig nieuwe e-commerce website. De nieuwe website geeft ruim 4000 zakelijke klanten van Lavazza een volledig overzicht van hun assortiment, prijsstelling, facturen, afspraken en bestel geschiedenis.

Op deze manier weet elke klant direct waar hij aan toe is en is er geen verwarring meer over de kleine lettertjes. Daarnaast zijn ook de accountmanagers van Lavazza Nederland veel daadkrachtiger geworden doordat de website leert van klant gedrag en zij hierdoor beter kunnen inspringen op de klant wensen. 

Onze aanpak

Voor Lavazza Nederland verzorgt rb2 de volledige development en technische ondersteuning in elke fase van het ontwikkelproces. Door te werken met innovatieve en schaalbare technologieën is het nieuwe platform klaar om de e-commerce ambities te realiseren. Binnen dit project werken wij nauw met elkaar samen volgens het Scrum framework waardoor we snel kunnen schakelen en aanpassen wanneer dat nodig is. 

Wil je meer weten over deze case?

Vanzelfsprekend wordt er met een passend, uitgebreid team gewerkt aan dit project, maar wanneer je meer details wilt weten, moet je echt zijn bij:

photo
Marco van den Bergh

Delivery Manager

Of check hieronder andere cases of blogs waar hij een prominente rol in heeft gehad:

Mooie klanten bedienen is 1

Maar ‘samen’ is ook rb2

Activiteiten

Van samen lunchen en een verjaardag vieren tot de jaarlijkse traditie van ons wintersportuitje. Het lijkt vanzelfsprekend, maar wij hebben er onze cultuur van gemaakt. We doen veel samen en hebben dan ook veel lol.

picture