Switch van transactie naar relatie,
met ijzersterke subscription services
De weg naar een relatiegedreven business
rb2 heeft behoorlijk wat ervaring met zowel de technische als functionele inrichting van zogeheten subscription platformen. Als technisch ontwikkelaar ondersteunen wij veel klanten bij het lanceren, inrichten en onderhouden van abonnementsmodellen. Onafhankelijk, of samen met onze strategische partner Subscription Factory, één van Zuora’s toonaangevende EMEA implementatie- en consultancypartners. rb2 is één van de weinige Nederlandse bureaus met ervaring in het koppelen met Zuora.
We combineren onze ervaring in het realiseren van abonnementsmodules en het strategisch advies rondom abonnementsvormen van onze partner Subscription Factory om klanten te helpen om volop mee te draaien in de subscription-economie. Dit hebben wij onder andere gedaan voor elektronicaconcern Philips, dat in de Nederlandse markt pionier is in het aanbieden van persoonlijke verzorgingsproducten als abonnement. En we bouwden het subscription platform voor online boekenreus BookChoice met zijn razend populaire boek-als-abonnementsmodel.
Een nieuw business model vergt een nieuwe aanpak
Wij begrijpen dat de switch van ‘transactie-denken’ naar ‘relatie-denken’ uitdagend en complex kan zijn. Het vereist een focus op het vasthouden van klanten, het monitoren van klantwaarde en zoeken naar mogelijkheden voor up- en cross-sell binnen een bestaande relatie. Oftewel, het leveren van een ‘long-time value’ die klanten aan je bindt. En dan is er ook een technische uitdaging; correcte iteraties van het uitleveren van je product en niet geheel onbelangrijk: tijdige en correcte facturatie aan de gebruiker.