logo logo
  • en
  • nl
  • CASES
  • OPLOSSINGEN
  • OVER ONS
Menu
image
  • Home
  • Cases
  • Oplossingen
  • Over ons
  • Whitepapers
  • Blog
  • Onze mensen
  • Werkwijze
  • Vacatures
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy statement

rb2 Nederland
Wilhelminalaan 1-C
1441 EK Purmerend
The Netherlands
+31(0)299 200 800

Volg rb2 op:

icon icon icon
Nederlands
  • English
VORIGE PAGINA

De switch van transactie naar relatie,

met een ijzersterk abonnementsmodel

maatwerkprojecten
e-commerce
abonnementsmodellen
loyalty
icon

De weg naar een relatiegedreven business

De subscription-economy is booming. En rb2 knalt volop en voorop mee. Consumenten veranderen; waar het de klant vroeger om producten ging, draait het nu om langdurige relaties. Vandaar die explosie aan nieuwe businessmodellen zoals Netflix, Uber en Spotify. Modellen die niet alleen fijn zijn voor de consument, maar ook ontzettend goed helpen om je inkomstenstroom te voorspellen. 

rb2 heeft flinke ervaring met zowel de technische als functionele inrichting van zogeheten subscription platformen. Als technisch ontwikkelaar ondersteunen wij veel klanten bij het lanceren, inrichten en onderhouden van abonnementsmodellen. Onafhankelijk, of samen met onze strategische partner Subscription Factory, één van Zuora’s toonaangevende EMEA implementatie- en consultancypartners.  

Met de uitgebreide ervaring van rb2 in het realiseren van abonnementsmodules en het strategisch advies rondom abonnementsvormen van onze partner Subscription Factory, helpen wij klanten om volop mee te draaien in de subscription-economie. Zo hebben wij dit onder andere gedaan voor elektronicaconcern Philips, dat in de Nederlandse markt pionier is in het aanbieden van persoonlijke verzorgingsproducten als abonnement. En in het verleden voor online boekenreus BookChoice met zijn razend populaire boek-als-abonnementsmodel.  

Nieuwe focus, nieuwe denkwijze

Wij denken graag mee in je uitdagingen. En bieden uiteraard een oplossing. Wij begrijpen dat de switch van ‘transactie-denken’ naar ‘relatie-denken’ complex kan zijn. Het vereist een focus op het vasthouden van klanten, het monitoren van klantwaarde en zoeken naar mogelijkheden voor up- en cross-sell binnen een bestaande relatie. Oftewel, het leveren van een ‘long-time value’ die klanten aan je bindt. En dan is er ook een technische uitdaging; correcte iteraties van het uitleveren van je product en niet geheel onbelangrijk: tijdige en correcte facturatie aan de gebruiker. 

rb2 levert technische oplossingen waarmee je elk denkbaar product of service als abonnement in de markt kunt zetten. Stand-alone, of als verlengstuk van je bestaande propositie. Is jouw concept puur maatwerk? Grote kans dat we al bouwblokken hebben liggen tussen onze uitgebreide set aan API’s, dashboards en koppelingen met payment service providers. Afhankelijk van jouw situatie en doelen is het ook goed mogelijk dat we je helpen door middel van een koppeling met een bestaand subscription platform. rb2 is bijvoorbeeld als één van de weinige Nederlandse bureaus ervaren in het koppelen met Zuora; een cloud based suscription platform uit de koker van SalesForce.  

Alle subscription cases

voor jou gebundeld

De subscription-economy is booming. En rb2 knalt volop en voorop mee. Consumenten veranderen; waar het de klant vroeger om producten ging, draait het nu om langdurige relaties. Vandaar die explosie aan nieuwe businessmodellen zoals Netflix, Uber en Spotify. Modellen die niet alleen fijn zijn voor de consument, maar ook ontzettend goed helpen om je inkomstenstroom te voorspellen. rb2 heeft flinke ervaring met zowel de technische als functionele inrichting van zogeheten subscription platformen. Als technisch ontwikkelaar ondersteunen wij veel klanten bij het lanceren, inrichten en onderhouden van abonnementsmodellen. Onafhankelijk, of samen met onze strategische partner Subscription Factory, één van Zuora’s toonaangevende EMEA implementatie- en consultancypartners.

Open de subscription casebundel

Alle subscription cases

voor jou gebundeld

De subscription-economy is booming. En rb2 knalt volop en voorop mee. Consumenten veranderen; waar het de klant vroeger om producten ging, draait het nu om langdurige relaties. Vandaar die explosie aan nieuwe businessmodellen zoals Netflix, Uber en Spotify. Modellen die niet alleen fijn zijn voor de consument, maar ook ontzettend goed helpen om je inkomstenstroom te voorspellen. rb2 heeft flinke ervaring met zowel de technische als functionele inrichting van zogeheten subscription platformen. Als technisch ontwikkelaar ondersteunen wij veel klanten bij het lanceren, inrichten en onderhouden van abonnementsmodellen. Onafhankelijk, of samen met onze strategische partner Subscription Factory, één van Zuora’s toonaangevende EMEA implementatie- en consultancypartners.

Open de subscription casebundel

Meld je aan voor de opportunity scan

wij geven je een advies op maat
image
image
MEER INFORMATIE
Nederlands
  • English
  • Privacy statement
  • Algemene voorwaarden

© rb2 2021 en daar voorbij