Pien Faijdherbe, Marketing Manager

23 juli 2020

avatar

Innovatief initiatief van de Bijenkorf,

wint Dream Team wedstrijd van rb2

banner

Innovatief initiatief van de Bijenkorf wint Dream Team wedstrijd van rb2

Technisch developmentbureau gaat een online oplossing bouwen voor het effectief inplannen van winkelbezoek

Purmerend, 23 juli 2020 – rb2 heeft een innovatief idee van de Bijenkorf uitgeroepen tot winnaar van de Dream Team wedstrijd. De prijs is de realisatie van het digitale droomproject dat de Bijenkorf heeft ingezonden. Met de online oplossing die rb2 gaat bouwen, kunnen Bijenkorf-klanten nog beter winkelbezoeken inplannen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om afspraken voor persoonlijke beauty- en stijl adviezen, bijzondere masterclasses en horecabezoeken.

Actuele behoefte vanuit de Bijenkorf

De intelligente lockdown en in het bijzonder social distancing heeft een enorme impact gehad op winkeliers, en dus ook op de fysieke winkels van de Bijenkorf. Geplande winkelbezoeken zijn nu nog belangrijker geworden om zo klanten efficiënt een veilige winkelervaring te bieden in één van de 7 vestigingen.

"Het is onze missie om het meest inspirerende, verrassende en creatieve warenhuis te zijn, waar iedereen bijzonder is. We willen elk bezoek aan de Bijenkorf voor onze gasten zo speciaal, efficiënt en veilig mogelijk maken. Het boekbaar maken van al onze services op één centrale plek is een mooie innovatie die hier aan zal bijdragen.” legt Christiaan van Mourik, Head of Technology bij de Bijenkorf, uit.

“We gaan samen met het product team van de Bijenkorf een online oplossing ontwikkelen die goed past binnen de omnichannel retailstrategie van de winkelketen. Deze toepassing moet enerzijds gebruiksvriendelijk en in lijn met de rest van de on- en offline Bijenkorf-ervaring zijn. En daarnaast is het essentieel dat deze oplossing volledig integreert met bestaande systemen (CRM, betalingen, IAM) en ontsloten kan worden via bestaande klantkanalen zoals de website, mobiele app en de klantenservice. Technisch een flinke uitdaging waar ons team ontzettend veel zin in heeft om zijn tanden in te zetten,” zegt Dennis van Marle, CEO bij rb2.

Dream team wedstrijd

Het idee van de Dream Team wedstrijd is midden in de Corona-crisis ontstaan. rb2 CEO Dennis van Marle wilde ondernemers en innovatieve, creatieve professionals helpen om juist nu hun digitale droom waar te blijven maken. Als prijs stelt rb2 3 maanden lang een ‘dream team’ beschikbaar om de technische, digitale droom van de winnaar te realiseren. In mei werden er ideeën en projecten ingezonden. De rb2 jury heeft daar de beste 3 van geselecteerd en uitgenodigd voor een pitch presentatie.  

“Ik wilde in deze gekke periode mensen op een positieve manier prikkelen. Door ze een hart onder de riem te steken en aan te moedigen om hun dromen juist nu niet te vergeten. Een positief geluid geven te midden van negatief en treurig nieuws, dat was het doel.  Ik ben er trots op dat we in no-time deze wedstrijd hebben opgetuigd. En ik ben ontzettend blij met de positieve reacties en vooral mooie inzendingen. Het was nog best lastig om te kiezen uit al die goede ideeën,” vertelt van Marle.