Pien Faijdherbe, Marketing Manager

8 september 2020

avatar

Technisch developmentbureau en aanbieder

van geavanceerde digital commerce-software gaan samen

banner

commercetools breidt partnernetwerk Nederland uit met rb2

Technisch developmentbureau en aanbieder van geavanceerde digital commerce-software gaan samen bedrijven helpen met het implementeren en opschalen van e-commerceplatforms

Technisch developmentbureau rb2 is toegetreden tot het Partner Program van commercetools. Dankzij deze samenwerking krijgen klanten toegang tot een complete e-commerceoplossing die de kracht van snel inzetbare en modulaire cloud-software van commercetools combineert met ondersteuning door de specialistische technische consultants en ervaren development-teams van rb2. Als Solutions Partner zal rb2 nauw met klanten samenwerken aan de implementatie en het gebruik van de juiste oplossingen van commercetools ter ondersteuning van de realisatie van hun omnichannel commerce-strategie.

Door het bundelen van hun krachten kunnen de twee bedrijven organisaties helpen met het bevorderen van de groei van hun digitale handelsactiviteiten. Samen bieden ze het beste van beide werelden: een platform dat speciaal voor e-commerce is ontwikkeld en de ervaring en expertise van een implementatiepartner die daar optimaal gebruik van weet te maken.

Groeiplannen in de Benelux

Het Duitse hightech softwarebedrijf commercetools is wereldwijd actief en bedient internationale retailers en e-commerceteams met een cloud-native headless commerce-platform. commercetools is momenteel op zoek naar manieren om zijn groei in de Benelux te versnellen.

“We hanteren een ambitieus plan om de groei van onze klantenkring en ons marktaandeel in de regio aan te jagen. Voor het realiseren van deze stevige doelstellingen zijn deskundige en ervaren implementatiepartners cruciaal: partners die klanten helpen met het selecteren van de beste technologie en die de maturiteit, de marktdynamiek, de belangrijkste kanalen en de datastrategie van specifieke organisaties of sectoren volledig in de vingers hebben”, zegt Joanne Veenvliet, sales director Benelux bij commercetools.

Veenvliet: “rb2 beschikt over een rijkdom aan ervaring met de ontwikkeling van commerce-platforms voor een divers scala aan organisaties in alle delen van de wereld. Dit technische developmentbureau hanteert daarnaast een offshore- en nearshore-model dat de winstgevendheid van de investeringen van klanten in digital commerce een boost geeft. Het doet ons dan ook een genoegen om rb2 te verwelkomen binnen het partnernetwerk in Nederland.”

“commercetools biedt het juiste technische antwoord op de e-commercebehoeften van veel bedrijven: het aanbieden van unieke, boeiende en onderscheidende klantenervaringen en het creëren van maximale waarde. Het softwareplatform van commercetools combineert een rijke reeks van standaarddiensten met de mogelijkheid om aanvullende microservices op maat te ontwikkelen. We zien ernaar uit om met commercetools samen te werken en organisaties te helpen met het realiseren van hun doelstellingen voor omnichannel commerce”, zegt Dennis van Marle, de CEO van rb2.

Over commercetools

commercetools is een hightech softwarebedrijf dat een onvervalst cloud commerce-platform aanbiedt. Het reikt daarmee de bouwstenen aan voor het nieuwe tijdperk van digitale handel. De toonaangevende API-aanpak van commercetools helpt retailers met het creëren van merkwaarde door e-commerceteams in staat te stellen om overal voor unieke en boeiende digitale handelservaringen te zorgen, zowel nu als in de toekomst. De agile, op componenten gebaseerde architectuur van commercetools verbetert de winstgevendheid door te zorgen voor een aanzienlijke reductie van de ontwikkelingstijd en middelen die nodig zijn om over te stappen op moderne commerce-technologie en te voldoen aan de eisen van nieuwe klanten. De architectuur biedt daarmee het perfecte uitgangspunt voor de ontwikkeling van microservices op maat.

commercetools werd opgericht in 2006. Het heeft vestigingen in Duitsland (München, Berlijn, Jena), Nederland (Amsterdam), het Verenigd Koninkrijk (Londen), de Verenigde Staten (Durham/North Carolina) en Singapore. B2C- en B2B-bedrijven in alle delen van de wereld, met inbegrip van gerenommeerde merken als Carhartt WIP, Cimpress (waarvan onder meer Tradeprint deel uitmaakt), Express en Yamaha. Deze klanten gebruiken commercetools als de motor achter hun digitale handelsactiviteiten.