Pien Faijdherbe, Marketing

11 juli 2019

avatar

Ontmoet ons marketingteam

De motor van onze strategie

banner

Ontmoet ons marketingteam

Begin 2018 heeft rb2 een marketingteam opgericht en Pien Faijdherbe aangesteld als Marketing Manager, Niels Slegt als Digital Creative, Wessel Bruines als Visual Designer, Nena Speets als Copywriter en Rosanne Jonk als verantwoordelijke voor de Planning en Administratie.  

Pien Faijdherbe heeft 8 jaar als COO voor het dochterbedrijf Starteenwinkel gewerkt binnen rb2. In 2018 heeft CEO Dennis van Marle haar gevraagd om als Marketing Manager intern over te stappen naar rb2. “Ik was erg enthousiast toen ik werd gevraagd om als Marketing Manager aan de slag te gaan voor rb2. Het afgelopen jaar heb ik samen met het marketingteam al diverse succesvolle events georganiseerd en er zullen de komende periode nog vele volgen. Mijn focus ligt op het organiseren van events en het delen van relevante content via de website en social media, waarbij wij ook steeds meer gebruik zullen maken van videocontent.”   

Niels Slegt werkt al 8 jaar bij rb2 als Digital Creative en is verantwoordelijk voor het design van alle marketinguitingen. In 2018 heeft rb2 een nieuwe website gelanceerd: “We wilden ons niet meer profileren als bedrijf onder de motorkap, maar op de motorkap. Het nieuwe design zorgt ervoor dat wij ons kunnen profileren als kennisautoriteit door het gebruik van rake statements, eigen fotografie en het inzetten van veel gerelateerde content.”   

Wessel Bruines werkt als Visual Designer aan eigen projecten binnen het marketingteam. “Momenteel zorg ik ervoor dat alle uitingen aansluiten bij de nieuwe design guidelines van rb2. Hierdoor krijgen al onze uitingen een uniforme uitstraling en brengen wij het merk rb2 op een herkenbare manier naar buiten.”  

Nena Speets werkt sinds 2018 bij rb2 als Copywriter en verzorgt alle copy voor de marketinguitingen. “Met veel plezier produceer ik blogartikelen, nieuwsitems en andere copy voor rb2 en deel ik deze via social media. Daarnaast lanceer ik campagnes in Google Adwords en analyseer ik data in Google Analytics om te onderzoeken hoe wij onze content kunnen blijven optimaliseren om ons te profileren als kennisautoriteit.”  

Rosanne Jonk werkt als supportmedewerker voor dochterplatform Starteenwinkel en is daarnaast verantwoordelijk voor de Planning en Administratie binnen het marketingteam. “Binnen het marketingteam ben ik verantwoordelijk voor alle administratieve werkzaamheden en focus ik mij op de planning voor social media.”   

Meer weten over onze marketingtoppers en (blog)artikelen die zij hebben geproduceerd? Kijk dan op hun persoonlijke pagina’s.  

Wil je meer lezen over onze verhalen en ervaringen?

Regelmatig vullen we deze site met nieuwe blogs en afgeronde cases en leuke nieuws items.